Kategorie
Opinie i analizy

O restrukturyzacji – odsłona druga. Genialni stratedzy czy eksperymentatorzy amatorzy?

Wprowadzenie

W Uniwersytecie Pedagogicznym wdrażane są kolejne zaskakujące zmiany, potwierdzające, proces tzw. restrukturyzacji był i pozostaje działaniem niezwykle chaotycznym i niezrozumiałym dla osób, których te zmiany dotykają. Faktyczna celowość wdrażanych rozwiązań wydaje się być zgoła odmienna od tego, co oficjalnie deklarują reformatorzy.
Nie sposób w jednym, zwięzłym opracowaniu przedstawić wszelkie przeobrażenia, przekształcenia, połączenia i podziały dokonywane w odniesieniu do poszczególnych jednostek funkcjonujących w naszym Uniwersytecie. Skomplikowanym jest również nakreślenie obrazu
ilustrującego przesuwanie pracowników z jednego miejsca pracy w inne, zwalnianie jednych osób i zatrudnianie w ich miejsce kolejnych.

Z racji tego, że jedno z ostatnich zarządzeń rektora Uniwersytetu Pedagogicznego (
Zarządzenie Nr R.Z.0211.44.2023) wprowadza kolejne przeobrażenia w strukturze organizacyjnej Wydziału Pedagogiki i Psychologii, przedmiotem naszej uwagi czynimy historię
zmian wprowadzonych w ramach tzw. restrukturyzacji właśnie na tym wydziale.

SPIS TREŚCI

  • Krótka historia Wydziału Pedagogiki i Psychologii kalendarium przekształceń
  • Losy jednego z instytutów Wydziału Pedagogiki i Psychologii od Instytutu Pedagogiki Specjalnej (IPS) poprzez Instytut Pedagogiki Specjalnej, Szkolnej i Kształcenia Nauczycieli (IPSKN) do Instytutu Pedagogiki Specjalnej (IPSp)
  • Różnorodne reakcje pracowników na zaistniałą sytuację
  • Głowa w piasku strategia strusia. Jak zachowują się osoby (współ)decydujące, (współ)odpowiedzialne za wprowadzane zmiany? Jak (nie)odpowiadają na stawiane pytania?
  • Zaprzepaszczanie dorobku w imię partykularnych interesów?
  • Kilka powracających pytań

Pełny tekst analizy dostępny tutaj. Gorąco zachęcamy do lektury!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *